nasvet pikapolonice
Je moje telo pripravljeno na kopalke?

Poletje je čas, ko nas visoke temperature prisilijo, da oblečemo kratke hlače, brezrokavne majice in - hočeš nočeš - prej ali slej tudi kopalke. Za številne je vroč poletni dan, ko končno razkrijemo svoje nepopolne dele telesa, prava nočna mora.

Novopečene mamice se v svoji koži še posebej pogosto počutijo nesamozavestno. Ob pogledu v ogledalo jih, pogosteje kot kogarkoli drugega, preleti misel: »Ojoj, kaj se je zgodilo z mojim telesom?«

Vaše telo je šlo skozi nekaj neverjetnega in zato si zasluži vso spoštovanje in ljubezen na svetu. Strije, celulit in brazgotine so del vas in vaše življenjske zgodbe. Pomenijo, da je vaše telo v času svojega obstoja preživelo že marsikaj.

Po porodu je telo pač drugačno. Zagotovo boste čez leta, ko boste gledale slike, na katerih ste s svojim novorojenčkom, opazile svojo ljubezen in srečo ter se spomnile vseh lepih trenutkov. Videle boste, da odvečni kilogrami in skuštrani lasje, zaradi katerih se zdaj jezite, v resnici dolgoročno ne pomenijo ničesar.

Družbeni pritiski, zaradi katerih trpi naša samozavest

Ženska samopodoba se naše celo življenje srečuje z izzivi in sooča s pritiski. Kar naprej smo obdane s pričakovanji o tem, kako naj bi izgledale. Opazujemo novopečene mamice iz Hollywooda, ki se s čudovitimi postavami po rdeči preprogi sprehajajo že nekaj tednov po porodu. Tudi Instagram in ostala socialna omrežja nam pred nos ves čas rinejo podobe popolnih mamic s popolnimi dojenčki in popolnimi življenji.

Poveličevanje videza pred zdravjem je lahko izredno nevarno, toksično in neizmerno slabo za našo samopodobo. Na to smo občutljive predvsem v obdobju najstništva, pa tudi takrat, ko postanemo mamice in se naše telo spremeni. Ob pogledu na zvezdniške mamice se sprašujemo, kako je lahko njej uspelo v slabih dveh mesecih izgubiti celulit in svoj izgled povrniti na stanje pred nosečnostjo!

Ne pozabite, da svet Instagrama in Hollywoodskih zvezd ni realen! Za popolnimi fotografijami se nemalokrat skrivajo številne nezdrave shujševalne kure. Zraven tega je tu Photoshop in vsi njemu podobni programi za obdelavo in izpopolnjevanje fotografij. Nasmeh, raven trebuh in čudovita pokrajina, po kateri se Instagram mamica sprehaja s svojim popolnim dojenčkom, niso indikator sreče v resničnem življenju. V želji, da bi se njihova blagovna znamka čim bolje prodajala, se mlade mamice z veliko sledilci, žal, nemalokrat odločijo pokazati le tisti prijeten del življenja z dojenčkom.

Mamice, ki jih ni strah realnosti

Na srečo je tudi na Instagramu vedno več mamic, ki se ne bojijo pokazati svojih šibkih točk in slabih trenutkov. Z malo truda se danes na družbenih omrežjih najde že veliko profilov in skupnosti, ki mamicam nudijo podporo, ki jo potrebujejo. Mamice moramo držati skupaj!

Otrok vidi in sliši več, kot si mislimo! Mamice, nikar ne bodite škodoželjne in ne opravljajte drugih mamic, njihovih navad, početja ali celo njihove postave. Pokažite svojim otrokom, da se do drugih vedemo tako, kot želimo, da se oni vedejo do nas. Le tako bodo lahko naši malčki odrasli v spoštljive in tolerantne odrasle.

Ne dovolite si, da se boste zaradi kogarkoli počutile manj vredne. Ni pomembno, da se je na vašem telesu nakopičil kakšen odvečen kilogram, pojavila kakšna strija ali celulit. Pomembno je, da se v svojem telesu dobro počutite. Ob tem ne pozabite, da je samozavest v veliki meri odvisna od vašega mišljenja, ne vašega telesa.

Poskrbite za svoje zdravje

Dajte si dovolj časa in ne bodite pretirano samokritične!

Samozavest in dobro počutje sta nedvomno pogojena z našim zdravjem. Novopečene mamice, ki ne veste, kje sploh začeti, upoštevajte naslednje:

  1. Postavite si cilje, vendar ob tem bodite realne. Postavljanje dolgoročnih ciljev, ki se tičejo vašega telesa in zdravja je zagotovo smiselno, prav tako pa je smiselno oblikovati strategijo, s katero boste cilje dosegle. Pomembno je, da ste ob tem realne. Tudi če se zgodi, da vam zastavljenega cilja ne uspe doseči, nič zato. Vam bo uspelo naslednjič! Ni nujno, da ste popolne, ampak, da ste v svojem početju vztrajne. Spremembe se ne zgodijo čez noč in če jih pričakujemo z danes na jutri, bomo na koncu samo razočarane. Zato je pomembno, da so naši cilji zastavljeni realno.
  2. Dajte si dovolj časa. Vaše telo je doživelo šok. Nemogoče je pričakovati, da se bo v dveh tednih povrnilo v stanje pred nosečnostjo. Prav tako so prvi meseci materinstva izredno naporni. S prihodom novega družinskega člana se naša življenja obrnejo na glavo in čas za telesno aktivnost bo skoraj zagotovo najti nekoliko težje. Prav tako je mamino telo po rojstvu krhko in občutljivo. Poslušajte svoje telo in mu privoščite dovolj časa za celjenje.
  3. Uživajte! Jejte hrano, ki jo imate rade. Ukvarjajte se s športom, v katerem uživate. Največja napaka, ki jo ljudje delamo, kadar želimo doseči boljšo fizično kondicijo ali lepšo postavo je ravno ta, da želimo preveč naenkrat in se zaradi tega poslužujemo ekstremnih diet in športnih aktivnosti, ki so pravo mučenje. Res je, da moramo biti pozorni na svojo prehrano in gibanje, vendar nikakor nam ni treba iti v ekstreme! Samo sistem, v katerem se dobro počutite, je sistem, ki je vzdržljiv in v katerem lahko vztrajate.

Svojemu otroku ste največji vzor

Skrb za zdravje nikakor ni pomembna samo zato, da bi se mamice po rojstvu otroka vrnile v dobro formo. Z zdravo prehrano in redno telesno aktivnostjo pozitivno vplivamo tudi na naše otroke, ki nas opazujejo in posnemajo praktično že od rojstva naprej.

Svoje vedenjske vzorce, tudi tiste, ki se navezujejo na prehrano in šport, s svojim početjem vsak dan prenašamo na naslednje generacije. Zato je pomembno, da otroku znova in znova pokažemo, kakšno vedenje je dolgoročno najboljše za njegovo zdravje in dobro počutje. Kadar se vam zdi, da je zdrav življenjski slog pomemben samo za vas, ne pozabite, da z vsakim dejanjem vplivate tudi na svojega otroka, četudi zgolj posredno.